• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag rätta till min UC och få till ett samlingslån?

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Blev tidigare i vår av med min anmärkning. Gott så. Tog ett lån för att betala av både privata lån och småskulder. Jag kom halvvägs sen var jag tillbaks i spelträsket. Tog ytterligare lån, spelade bort dom och sen var bollen i rullning. Efter 5 år som spelfri.

Runt sommaren var jag fortfarande kreditvärdig och kunde trolla bort de växande skulderna och räntorna. Nu känns den tiden dock förbi. Jag har 390000 i nya skulder (precis när jag betat av lika mycket under x antal år). Av dessa är kanske 3-4 st maxade krediter (några tom övertrasserade pga sena betalningar). Resten större lån. Jag har en skrattretande UC på 36%.
Nu till frågan.

Hur fasen ska jag putsa till UCn för ett samlingslån? Känns som moment 22 när jag behöver låna för att få ner krediterna och jag får verkligen inga lån med min UC. Mina förfrågningar ligger på 28 st. De flesta är tagna runt Juni. Jag har utnyttjat precis allt som tipsats om på denna sidan. De enda jag inte har är Betalkoll (de ibeviljar mig inte pga gammalt ackord. De har dock sagt att om jag betalar in skulderna som skrevs ner på 7000 så släpper dom spärren), Nystart Finans (kommer att se speltransaktioner) och bisnodelån där jag alltid varit tokkörd.

Jag har slutat spela ganska nyligen.

Vad gör jag? Detta håller inte länge till. Tips?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Gör som förra gången utan att spela på sluttampen.
Men du kan kanske få något lån för att samla men måste nog vänta ut förfrågningarna.
Hur är det med Sveas skuldsanering eller vad det kallas?
Nog måste du ha visat ett halvår åtminstone att du kan klara dig utan att fumla innan du kan få nystart och liknande.
Det tipset jag kör på är att sitta lugnt i båten och betala saker. Det är när man har panik man spelar bort allt och gör liknande.
Även om det känns segt är det bättre att det går segt än att det blir mer än 390... håller tummarna.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Gör som förra gången utan att spela på sluttampen.
Men du kan kanske få något lån för att samla men måste nog vänta ut förfrågningarna.
Hur är det med Sveas skuldsanering eller vad det kallas?
Nog måste du ha visat ett halvår åtminstone att du kan klara dig utan att fumla innan du kan få nystart och liknande.
Det tipset jag kör på är att sitta lugnt i båten och betala saker. Det är när man har panik man spelar bort allt och gör liknande.
Även om det känns segt är det bättre att det går segt än att det blir mer än 390... håller tummarna.
Det hade varit ok. Men problemet är att jag inte har råd. Jag går back och fler räkningar läggs på hög. Mycket av problemen gäller att jag måste komma ikapp avbetalningar. Jag kan inte, inte, inte hamna hos kronofogden igen och börja om den vägen. Det skulle i ärlighetens namn ta knäcken att ha löneutmätning igen.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Du kanske måste börja pyssla och göra upp om avbetalningsplaner.Släppa till inkasso(bara små lånen) ,köpa tid tills UC blir bättre.
Kommer du att få tillbaka på skatten i April .Då kan du betala av eller ikapp det mest akuta.
Köra liten defekt snöbollsmetod.
Se till att sköta lånen med förmåner så som betalfria månader osv.
köp tid med lånen innan löneutmätning och betala av andra lån eller i kapp dig.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Du kanske måste börja pyssla och göra upp om avbetalningsplaner.Släppa till inkasso(bara små lånen) ,köpa tid tills UC blir bättre.
Kommer du att få tillbaka på skatten i April .Då kan du betala av eller ikapp det mest akuta.
Köra liten defekt snöbollsmetod.
Se till att sköta lånen med förmåner så som betalfria månader osv.
köp tid med lånen innan löneutmätning och betala av andra lån eller i kapp dig.
Har precis använt en betalningsfri månad och skulle kanske eventuellt få det på det andra större lånet. Men man kan väl så vitt jag vet inte ha betalningsfri månad på krediter och sms-lån? Eller har jag fel? Jag jämkar så skatteåterbäring är bara att glömma. Fan jag behöver köpa tid till juni iaf. Betalkoll hade förmodligen löst mina problem men finns ju inte en chans till höjning där med 36% i UC-risk. Och risken går inte ner så länge jag har maxade krediter. FAAAN!!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 249
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
897
Du får satsa tills du har 5 förfrågningar. Hålla på o pussla och amortera. Ta betalningsfria månader!!!
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Krediterna och övertrasseringarna är största problemet för dig och din score, spärra/betala av krediterna. Hör med föräldrarna om dom kan hjälpa med den summan. Sen se hur kreditvärdig du blir, beror ju på inkomst å annat.
Tyvärr syns övertrasseringarna oxå på vissa UCn 1 år framåt samt drar ner betyget.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Krediterna och övertrasseringarna är största problemet för dig och din score, spärra/betala av krediterna. Hör med föräldrarna om dom kan hjälpa med den summan. Sen se hur kreditvärdig du blir, beror ju på inkomst å annat.
Tyvärr syns övertrasseringarna oxå på vissa UCn 1 år framåt samt drar ner betyget.
Jag vet. Krediterna är största problemet och det jag menar med moment 22. Inkomsten är ändå ok, över medel. Har tyvärr dammsugit alla i min närhet och får ingen hjälp där heller.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Medicinen är väl i korthet vänta till juni, övertrasera inte krediterna.
Men jag förstår om det är svårt

Testa wästgöta finans, dom tar inte uc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp